Θύελλα για τα περί μαζικού ψυχολογικού πειράματος στο Facebook



http://thivarealnews.blogspot.gr/
Εξαιρετικά έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει εντός και εκτός του Διαδικτύου η πρόσφατη αποκάλυψη περί έρευνας/ ψυχολογικού πειράματος στο Facebook, στο οποίο συμμετείχαν, χωρίς να το γνωρίζουν, 689.003 χρήστες.
 Όπως αναφέρεται στο κείμενο της έρευνας – συντάκτες της οποίας ήταν οι Άνταμ Κρέιμερ (Core Data Science Team του Facebook), Τζέιμι Γκιλορί (Center for Tobacco Control Research and Education,
University of California), Τζέφρι Χάνκοκ (Departments of Communication and Information Science του Cornell University)- στο πείραμα επιδείχθηκε ότι οι συναισθηματικές καταστάσεις μπορούν να μεταφερθούν σε άλλους μέσω «συναισθηματικής μόλυνσης», η οποία μπορεί να λάβει χώρα χωρίς άμεση αλληλεπίδραση μεταξύ των ατόμων (αρκεί ή έκθεση σε έναν φίλο ο οποίος εκφράζει ένα συναίσθημα).
 Κατά το πείραμα, όπως επισημαίνεται στο κείμενο, «χειραγωγήθηκε» ο τρόπος με τον οποίο χρήστες εκτίθονταν σε εκφράσεις συναισθημάτων στα News Feed τους (κοινώς, «χειραγωγήθηκαν» τα News Feed τους), με σκοπό να διαπιστωθεί εάν η έκθεση σε συναισθήματα είχε ως αποτέλεσμα την αλλαγή των συνηθειών και τάσεων δημοσίευσης. Ειδικότερα, ελέγχθηκε το εάν η έκθεση σε δημοσιεύσεις συναισθηματικού περιεχομένου είχε ως αποτέλεσμα τη δημοσίευση υλικού που ήταν πιο «σύμφωνο» με το είδος της έκθεσής τους, δηλαδή εάν υφίστατο ένα είδος συναισθηματικής εξάπλωσης/ μόλυνσης. Για το πείραμα επελέγησαν άτομα που χρησιμοποιούσαν την αγγλική έκδοση του Facebook.
 «Δύο παράλληλα πειράματα διεξήχθησαν για θετικά και αρνητικά συναισθήματα: ένα στο οποίο η έκθεση σε θετικού χαρακτήρα συναισθηματικό υλικό (φίλων) μειωνόταν και ένα στο οποίο μειωνόταν η έκθεση σε αρνητικό συναισθηματικό υλικό στα News Feed. Υπό αυτές τις συνθήκες, όταν ένα άτομο ‘φόρτωνε’ το News Feed του, δημοσιεύσεις οι οποίες περιείχαν συναισθηματικό υλικό σχετικού συναισθηματικού σθένους, κάθε συναισθηματικό post είχε μεταξύ 10 και 90% (ανάλογα του User ID) πιθανότητα να παραλειφθεί από το News Feed για τη συγκεκριμένη θέαση. Σημειώνεται ότι αυτό το υλικό ήταν πάντα διαθέσιμο μέσω της άμεσης θέασης του υλικού ενός φίλου στο wall ή timeline του» αναφέρεται σχετικά, ενώ τονίζεται ότι το παραλειφθέν υλικό μπορεί να είχε εμφανιστεί ή να εμφανιζόταν σε παλαιότερες ή μελλοντικές θεάσεις του News Feed, ενώ δεν υπήρξε επηρεασμός των direct messages.


Facebook

Δημοσίευση σχολίου

[disqus][blogger]

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget