Θηβαία η μεγαλύτερη σε ηλικία Ελληνίδα στην Κόστα Ρίκα



Σε ένα προάστιο του San Jose, βρήκα την μεγαλύτερη σε ηλικία Ελληνίδα στην Κόστα Ρίκα. Είναι η Ηλέκτρα Παπαγεωργίου από τη Θήβα. «Είμαι 82 χρόνια στην Κόστα Ρίκα. Σε μερικές μέρες κλείνω τα 89. Μια γριούλα είμαι. . .» και μου δίνει ένα γλυκό χαμόγελο και μια ζεστή αγκαλιά.

 «Μας έφερε ο πατέρας μου ο Νίκος μετά τον πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Στην αρχή δούλευε στο κανάλι του Παναμά, αλλά δεν του άρεσε και όταν βρέθηκε στην Κόστα Ρίκα, αποφάσισε να φέρει την μάνα μου, εμένα και τις τρεις αδερφές μου εδώ», μου λέει η κυρία Ηλέκτρα.
 Συμπαθέστατη, ευγενική και πάντα χαρούμενη. Μου θύμισε τη γιαγιά μου. Την αγάπησα. Μπορεί να λέει 90 σε λίγες μέρες αλλά φαίνεται μόλις 65. Τη ρώτησα πιο είναι το μυστικό της νεότητάς της. «Αχ, μη μου βάζεις δύσκολα», μου λέει και γέλασε με την καρδιά της. Αυτό είναι το μυστικό της. Η ζωή δεν θέλει στρες και θέλει μια ανοιχτή καρδιά.
 Ο πατέρας της δημιούργησε μαγαζιά με ρούχα και παπούτσια. Η μητέρα της η Σοφία Παπακωσταντίνου ποτέ δεν έμαθε ισπανικά. «Η μάνα μου ήθελε να γυρίσει πίσω στην Θήβα. Δεν της άρεσε εδώ. Δεν μπορούσε όμως να κάνει διαφορετικά. Μας μιλούσε μόνο για την πατρίδα και μιλούσε μόνο ελληνικά. Δεν γύρισε ποτέ πίσω στην Ελλάδα».
 Τα παιδιά της Ηλέκτρας, αλλά και των αδελφών της σήμερα ζουν στην πόλη Cartago.
 «Μην ξεχάσεις να δώσεις τους χαιρετισμούς μου στον τραγουδιστή τον Γερολυμάτο. Είναι ανιψιός μου. Τον ξέρεις, έτσι δεν είναι;», οι τελευταίες κουβέντες με την κυρία Ηλέκτρα.


Κόστα Ρίκα

Δημοσίευση σχολίου

[disqus][blogger]

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget